A vezetői konzultáció egy kiváló módszer, amely segít a cégvezetőnek az ARÁNYOK és IRÁNYOK megtartásában. Az aránytartás leginkább a különböző vezetői feladatok és a sürgős és fontos feladatok közötti arányok helyes megtartását jelenti. Az iránytartás pedig a rövid, közép és hosszú távú célok közötti eligazodásban segít.

A módszer

A vezetői konzultáció egy négy szem között megtartott beszélgetéssorozat, amelynek során áttekintésre kerülnek a vezetéssel kapcsolatos aktuális feladatok, problémák, lehetőségek és kihívások, valamint azok sürgőssége és fontossága is. A konzultáció során a konzultáns nem csak kérdez, hanem saját korábbi szakmai tapasztalata és tudása alapján maga is aktívan is részt vesz a

  • a feladatok legjobb elvégzési módszerének kialakításában
  • a problémák megoldásában
  • a lehetőségek azonosításában
  • a kihívások megfogalmazásában

A konzultáció típusai

Témaorientált

A témaorientált konzultáció egy speciális témára koncentrál és azzal kapcsolatban igyekszik a kérdést a lehető legjobban körüljárni, amihez adott esetben akár több órára is szüksége van. A konzultáció eredménye egy írásos összefoglaló, amely tartalmazza a téma felmerült és/vagy legfontosabb jellemzőit.

Folyamatorientált

A folyamatorientált konzultáció a vezetés folyamatára koncentrál és az összes ügyet áttekinti, ami napirenden van. Hossza ritkán haladja meg az egy órát. Eredménye egy lista, amelyben az egyes témákban való előrelépés, vagy feladat szerepel. .

A vezetői konzultáció hasznos lehet minden vezetőnek,

  • Akinek nincsen főnöke, vagy felettes szerve, aki rendszeresen beszámoltatja
  • Aki jobbára egyedül viseli a vezetés felelősségét
  • Akinek nagyon szerteágazó a tevékenysége