A CÉGIRÁNYÍTÁS PROBLÉMAMEGOLDÓJA BEMUTATKOZIK
RÓLUNK MONDTÁK
Hónapok óta szerettünk volna elkezdeni egy új szolgáltatást, de sem időnk, sem energiánk nem volt a részletes végiggondolására. Zoltán segítségével három hét alatt kialakult, hogy pontosan mit is akarunk és a megvalósítás lépései is egyértelművé váltak. Meggondoltuk, megfontoltuk, és úgy döntöttünk nem kezdjük el. De pontosan tudtuk miről mondunk le és ez megnyugtatott minket. Azóta se bántuk meg döntésünket, sem a szolgáltatással sem a Salzmann & Partners megbízásával kapcsolatban.
Ha a cégirányítási problémák megoldásához külső segítséget akar bevonni a cégvezetés, akkor mindig dilemma a megfelelő tudással, empátiával bíró, a bizalmat megszerző ember megtalálása. Zoltán az első konzultáción meggyőzött. Pengeéles logikával átlátta a problémánk gyökerét, és pár kérdésének megválaszolása után döntéshelyzetben voltunk. Nem kétséges a további folyamatos együttműködés, mert ritkán fizetek ki ilyen szívesen tanácsadói díjat, mint a Salzmann & Partners részére.
Sokáig gondolkodtam rajta, hogyan és kire hagyhatnám cégem tevékenységét (német cégek magyarországi képviselete). Végül a Salzmann & Partners találta meg alapos, aprólékos és mindenre figyelő munkával „utód” cégemet. A választás teljes siker volt, ezt igazolja az anyavállalatok és a magyar partnerek teljes elégedettsége, a képviseleti tevékenység zökkenőmentes továbbvitele és esetenkénti bővítése. Köszönet érte.
Hálás vagyok, nagyon köszönöm és minden elismerésem, ahogy az utódlás kérdését minden érdekelttel rendezted.
Nem készültem első számú vezetőnek, de a sors, és kollégám korai halála miatt, nekem kellett átvennem a cégvezetést. Tulajdonostársaim és kollégáim sok mindenben segítenek, de megszokták és elvárják az irányítást, nem a konzultálós, tanácskozós vezetéshez szoktak. A napi gondokat és a stratégiát nem nagyon volt kivel megbeszélnem. Ekkor találkoztam Zolival. A kezdeti szimpátián túl hamar kiderült, hogy jártas a cégek működésének áttekintésében, az optimális szervezet kialakításában, és jó emberismerőként felismeri a cégen belüli „gyenge láncszemeket” is. Kívülről, úgymond idegenként, elfogulatlanul és érzelemmentesen látja a cég helyzetét és lehetőségeit, amire gyakran felhívja a figyelmemet. Hajlamos vagyok a napi teendőkben, részletekben elveszni, de Ő igyekszik irányban tartani, hogy mindig legyen legalább középtávú stratégiánk és célunk, még akkor is, ha az elmúlt időszakban a cégek nagy részének a megmaradás volt a legfőbb gondja. Megnyugtat, hogy a döntéseim előtt együtt is átgondoljuk a lehetőségeket és közösen keressük a legjobb megoldásokat.
Zolival több éve vagyunk kimondottan jó emberi és munkakapcsolatban. Legutóbbi közös projektünket is a megbízónk elégedettségére, a tervezett ütemezés szerint tudtuk lezárni. A feladatok között számos személyes interjú és egyes munkakörökhöz kapcsolódó tevékenységek átvilágítása alapján kellett fejlesztési koncepcióra javaslatot tennünk egy, a saját szolgáltatási területén meghatározó, kimondottan eredményesen működő vállalkozás számára. Az együttműködésünk zavartalan volt, Zoli bevonásával jelentős hozzáadott értéket tudtunk biztosítani ügyfelünk számára. Nagyon gyorsan sikerült bizalmi kapcsolatot kialakítani a megbízó érintett kollégáival, vezetőségével és jó érzékkel tapintott rá a tényleg fontos kérdésekre, amelyek a kialakított fejlesztési koncepció sarokpontjait adták. Az együttműködésünk eredményességére jellemző, hogy további felkérést is kaptunk a fejlesztési folyamat tanácsadói támogatására, amiben a megbízónk és mi is számítunk Zoli közreműködésére! (És nem titok, hogy esetenként, a SAASCO-t érintő kérdésben is, meg szoktam hallgatni véleményét!)
Zoltánnal a cégünk egy igazán válságos periódusában futottunk össze. Eredetileg partneri együttműködést ajánlottunk a szolgáltatásaink értékesítésében, azonban a beszélgetésből hamar kiderült, hogy épp az ő segítségére volt szükségünk. Mindössze néhány alkalom elegendő volt ahhoz, hogy átlássuk, mit kell tennünk, hogyan kell bővítenünk a csapatunkat, mit kell változtatunk az addigi működésünkön. Kemény dolog a tükörbe nézni, de megéri.
Egykori szerzetesi konyhánk körülményei alaposan megváltoztak az idők során, mégis, az örökség kötelez: legyünk egyszerre minőségi, emberi értékeket közvetítő és még gazdaságosan is működő konyha. E kihívás feltérképezésében, feladatokra bontásában, a sokszereplős együttműködés kiépítésében rengeteg segítséget kaptunk Zolitól, aki empatikusan fejtette fel a szálakat és mutatott utat a fejlődés felé.
Közel 30 éve jól prosperáló 13 fős cégünket kívánjuk Feleségemmel együtt egyik Fiunk irányítása alá és tulajdonába adni.
Utána néztünk képzéseken az utódlás folyamatának és arra jutottunk, hogy külső segítséget kell bevonni, ha cégünk erős potenciáljait Fiunk ki tudja használni a jövőben.
Cél, hogy a mostani manuális irányítású, alkalmazottakat és partnereket lágy szívvel simogató vezetésű cégből,hármunk közös közreműködésével néhány év alatt, a mai igényeknek megfelelő autokrata irányítású sikeres vállalatot adjunk át, amelyik az általunk képviselt értékrendet továbbra is képviseli.Zoltán segítségét kértük az utódlásban. Könyve elolvasása és első konzultációt követően egyszerűnek tűnt az utódlás kérdése. Később rendszeresen megakadtunk és személyes sértettségek alakulnak ki, ami a cég működésében is feszültséget okoz. A Zoltánnal történő konzultációt követően az egyedül megoldhatatlannak tűnő feszültségek, gondok elsimulnak és további, addig feltáratlan és megoldásra váró témák, irányvonalak kerülnek felszínre. Mint egy igazi pszichoterapeuta különös érzékkel rátapint egy félszóval elejtett „dologra”, majd feltárja a megoldásra váró területet, feladatokat.
Zoltán nem csupán a szigorúan vett utódlás (vezetés és tulajdon átadása) kérdésével foglalkozik, hanem a vezetéssel, működéssel összefüggő feladatokat is meghatározza, megtervezi, továbbá rávilágít a cégünk fejlődését segítő lehetőségekre is.Linczmayer János, Metabond Magyarország Kft. egyik átadója
„A családi kapoccsal terhelt cégutódlás, vezetőváltás és szervezet átalakítási folyamat tervének kidolgozásában Zoltán nagyon hasznos coach-nak bizonyult számunkra: az elkerülhetetlen harcokat levezeti, koordinálja, ütközteti, békés útra tereli, melynek során célorientált megoldások és egyezségek születnek.
Úgy érzem ezt szinte lehetetlen ilyen hatékonyan megtervezni külső személy részvétele nélkül, aki pártatlan, érzelmek és érdekek felett álló segítségével viszi a mindenki számára elfogadható cél felé az utódlási projektet.”Linczmayerné Kati, a másik átadó
„Zoltán olyan kommunikációs technikákat alkalmaz a beszélgetések során, melynek segítségével az utódlás résztvevői sokkal kevesebb feszültséggel, vezetett módon képesek összeegyeztetni az álláspontjaikat. Mindemellett lényeglátó kérdéseivel és támogató hozzáállásával elősegíti a felek közti megegyezést. Egy biztos, nagyon sok szempontból bánnám, ha korábban úgy döntöttünk volna, hogy nem kérünk a segítségéből.”
Linzmayer Ádám, az átvevő
Németh Jenő vagyok a Ro-Zsó Bt. ügyvezető tulajdonosa. Kicsi vállalkozásom, kertberendezési tárgyak gyártásával kezdte meg a működését, majd a piac igényeit követve mobilkemencék gyártásába kezdtem. Ennek már 15 éve és az óta ez lett a cég fő tevékenysége. Ezek olyan termékek, amiket nem lehet eladni „katalógusból”- gondoltam akkor- így szinte minden hétvége rendezvényeken, kiállításokon való részvétellel telt, hiszen az értékesítéseink jelentős része ilyen rendezvényeken történt.
55 éves koromra elegem lett ebből a „cigány” életből. Tavasztól őszig alig voltam hétvégén otthon. Elfáradtam. Zoltánt is azért kerestem meg 2019 őszén, mert kerestem a megoldást, akár eladás útján is. Többszöri konzultáció és hosszas beszélgetések után Zoltán egy új cégvezetési és értékesítési konstrukció kialakítását javasolta és gyakorlati segítséget is hozott hozzá, mert nyilvánvaló volt, hogy egyedül nem fogok belevágni. Elkészítettük a terveket, de a Covid következtében a társak visszakoztak, és 2020 márciusában egyedül maradtam a félkész tervvel. Nem volt választásom – és hála Istennek – egyedül is belevágtam.
Mostanra köszönhetően az új konstrukciónak, mind anyagilag, mind személyesen sokkal jobban vagyok. Hatalmas terhet tettem le. Hétvégén a kedvteléseimnek élek, és hét közben a neten érkező megrendelésre gyártjuk a kemencéket. Így hogy több időt tudok az üzemben tölteni a munkatársaim között, a termelés is hatékonyabb. Szóval Covid ide, Covid oda, nekem régóta ez volt a legjobb évem. Köszönöm Zoltán!Ajánlás: Szívből ajánlom Zoltánt mindazoknak, akik ilyen vagy hasonló problémával küzdenek, mint én. Egy rendkívüli személyiség, aki pillanatok alatt a vesémbe látott és kimondta azokat a gondolataimat is, amiket én nem mertem, ezzel is segítve a problémám megoldását. Zoltán mindenre „is” tud megoldást.
Németh Jenő Ro-Zsó Bt., Debrecen.
Irodánk címe: Budapest Mészáros utca 24.
Telefon: +36-30-983-3268
Email: salzmann.zoltan@salzmannandpartners.hu